Bakanlığımız bünyesinde oluşturulan “Alo 175 Tüketici Danışma Hattı” tüketicilerimizin karşılaştıkları sorunlara ilişkin çözüm yollarının sunulduğu ve tüketici uyuşmazlıklarının çözülmesi amacıyla başvurmaları gereken ilgili makamlara yönlendirildiği “bir çağrı merkezi” olarak hizmet vermektedir.6 Aug 2019

Banka tüketici haklarına şikayet edilir mi?

Tüketici hakem heyeti hakkında ihbar bankalarla yaşanan ve çözüme kavuşturulmayan sorunlar için yapılır. 4077 sayılı Tüketici Korunması hakkında bulunan kanun kapsamında, herhangi bir bankanın şikayet edilmesi mümkündür. Bu şekilde hem tüketici hakem heyetleri hem de Türkiye Bankalar Birliği şikayet edilebilir.

Tüketici Haklarına şikayet Nasıl Yapılır?

Şahsen veya avukat aracılığıyla; elden, posta yoluyla veya elektronik ortamda e-Devlet kapısı üzerinden Tüketici Bilgi Sistemi (TÜBİS) (https://tuketicisikayeti.ticaret.gov.tr) ile tüketici hakem heyetlerine başvuru yapılabilir. Bu itibarla, tüketici hakem heyetlerine sözlü başvuru yapılamamaktadır.

Bankalar Birliği Hakem Heyeti kaç günde sonuçlanır?

Hakem Heyetine sunulan başvurular Heyet tarafından başvuru tarihini izleyen 90 gün içinde incelenir ve karara bağlanır. Hakem Heyetinin kararı 20 gün içinde TBB tarafından müşteriye ve bankalara bildirilir. Bankalar, Heyetin vereceği karara yargı yolu açık olmak üzere 6.437.- TL'ye kadar uymak zorundadırlar.

Türkiye bankalar Birliğine nasıl şikayet edilir?

TÜRKİYE BANKALAR BİRLİĞİ BİREYSEL MÜŞTERİ HAKEM HEYETİNE,

  1. Adres: Nispetiye Caddesi Akmerkez B 3 Blok Kat 13 34340 Etiler İSTANBUL.
  2. Çağrı Merkezi Telefon Numarası: 0850 222 2 822.
  3. Faks: (212) 282 09 46.
  4. Web sitesi: http://www.tbb.org.tr.

Bir banka nereye şikayet edilir?

Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurulu'na şikayet BDDK'ya, bankaların yaptığı işlemlerden dolayı beş farklı yolda şikayette bulunmak mümkündür. Bu beş tane şikayet yolu, bilgi edinme sistemi, elektronik şikayet sistemi, dilekçe, çağrı merkezi, Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi (CİMER)'dir.

Banka ile ilgili şikayetler nereye yapılır?

Merkezin Alo 170 hattını arayarak herhangi bir bankanın personelini şikayet etme için bilgilerinizi paylaşabilirsiniz.

Tüketici hakem Heyeti Başvuru ücretli mi?

Başvurudan herhangi bir ücret alınmamaktadır.

You may also like