HBYS (Hastane Bilgi Yönetim Sistemi): HBYS, bilgisayar programları ve etkileşim içinde olduğu hastanelerin yapmış olduğu işlemleri bilgisayar üzerinde gerçekleştiren yazılımlar grubuna verilen genel addır.

HBYS hangi bilgiler yer alır?

Hastane bilgi yönetim sistemi modülleri hastanın demografik kaydı ile başlayan, poliklinik muayene, reçete bilgileri, doktor tetkik istemleri, laboratuvar işlemleri ve sonuçları, yatış bilgileri, serviste yapılan işlemlerden taburcu işlemlerine kadar tüm bilgiler kayıt altına almamızı sağlar.

Hasta kayıt modülü nedir?

Hasta Kayıt Modülü, hastanın sağlık kuruluşu içerisindeki yolculuğunun ilk adımıdır. … Müracaat eden hastaya ait kimlik bilgileri, iletişim bilgileri ve diğer tüm işlemlerin bilgileri kayıt altına alınır ve girilen her veri SisoHBYS veritabanında güvenle saklanır.

HBYS eğitimi nedir?

Sağlık bilgi sistemlerini uygulatarak tecrübe sahibi olmanızı sağlar. Genel olarak hastanelerin bilgi sistemlerini kontrol edebilmenizi, raporlama ve arşivleme işlemlerini yürütmenizi sağlar. Ön lisans ve Lisans öğrencileri veya mezunları, … Hastanelerde görev yapmak isteyenler eğitimi alabilirler.

HBYS kaydı nedir?

HBYS, hastanenin bilgilerini kaydettiği bir sistemdir. … Hastanede gerçekleştirilen operasyonlar ya da yapılan işlemler gibi verileri bu sisteme girmektedir. Bir hastaneden, çeşitli hastanelerdeki verilere ulaşabilmek mümkündür. Böylelikle hastaların ortak bir veri bütünü elde edilebilir.

Hastane bilgi sisteminin işlevleri nelerdir?

Hastane bilgi sisteminin işlevi, ait olduğu kuruluşun bilgi taleplerini doğru, zamanında, tam ve uygun biçimde karşılamaktır. Bir hastanenin günlük işlemleri olarak öncelikle hastaya ilişkin, başvuru, kabul, sağlık durumu, sevk ve taburcu kayıtları sayılabilir.

Hastane bilgi sisteminin ana unsurları nelerdir?

Hastane bilgi sistemleri idari, mali, teknik ve klinik alanlarda kullanılmaktadır. Veri Tabanı Yönetimi, Model Yönetimi ve Bilgisayar Teknolojisi olmak üzere üç temel öğeden meydana gelmektedir.

Sisoft açılımı nedir?

Sisohbys, yapılan işlemlerin tıbbi cihazlarla entegrasyonunu, tüm birimlerdeki kayıtlarının tutulabilmesini ve kurum içi evrak hareketlerinin yönetimini sağlayan bir Tam Otomasyon sistemidir.

You may also like